De lijst van apps die het sterkst zijn gestegen ten opzichte van 2014 toont de groei van het online opslaan van bestanden via de Google Drive app. Verder stijgt het bereik van YouTube, Facebook Messenger en Netflix behoorlijk.
Verder blijkt uit de infographic (zie hieronder) dat voor iedereen van 13 jaar en ouder het aandeel bezoeken vooral op tablets gestegen is naar 26 procent in december 2015. De groep 13- tot 35-jarigen was voor het grootste deel online (61%) via de smartphone.
Verder zijn de grootste categorieën van websites en apps per platform opgenomen. Hierin zie je goed het verschil in gebruik per device: websites en apps in de categorieën zoekmachines en bank-geldzaken,/verzekeringen worden vooral op de pc/laptop bereikt, terwijl op smartphones vooral sms-en/chatten, sociale media/forums en nieuwssites/apps populair zijn.
Op tablets is er een relatief hoog bereik van online winkelen en het spelen van games.
Klik hier voor een grotere versie van de Infographic.
Maand Top 50
In de Top 50 commerciële merken van december (alle platformen) zijn er in de top-10 geen verschuivingen. Daaronder stijgt het bereik van Google Play, de regionale publieke omroepen en AD.
In de smartphoneranglijst stijgt Facebook Messenger een plek.
Alle lijsten staan hier.
Bron: Online Bereikcijfers GfK DAM
Lees ook: Het is onzuiver van Newcom om Whatsapp en Facebook te vergelijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!