Start-up BIYU wil de Netflix van gebruiksvoorwerpen worden

De Nederlandse start-up BIYU lanceert een toegangsplatform voor leen-producten in Amsterdam: van pastamaker tot hogedrukspuit.

De Amsterdamse start-up BIYU heeft een toegangsplatform gelanceerd voor producten op abonnement, met het motto Own less, Do more. Gebruikers van de app krijgen voor een tientje per maand toegang tot producten die je niet iedere dag gebruikt of nodig hebt. Die producten worden op een afgesproken tijdstip bezorgd en na gebruik weer opgehaald. 

Net als met muziek en film is 'toegang het nieuwe eigendom', stellen de makers. 'Als consument wil je toegang tot muziek en film, maar geen cd's en dvd's met plastic hoezen meer in huis. Je wil een schilderij of foto ophangen, maar geen boormachine kopen. Je wil je verjaardag vieren in het park of in de tuin, maar geen speaker aanschaffen, etcetera.'

BIYU werkt samen met merken als Festool, Makita, Kärcher, Wattsun, Aldorr, Fischer, Cube Italy en Soundboks. 'Ook deze merken zijn bezig met het zoeken naar een 'businessmodel' dat naast winstgevend ook duurzaam is. 'Uiteindelijk willen we samen met deze en toekomstige partners naar een model waarbij er betaald wordt voor gebruik. Daar zijn we nog niet, maar dit is een eerste stap.'

Op 17 juni start BIYU, in eerste instantie alleen in bepaalde wijken. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de wachtlijst via https://www.biyu.nl

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie