Het is een manier om hun mobiele app te promoten, schrijft Bloomberg.
De chief digital officer gaf aan dat ze hard aan het werk zijn met dit concept, omdat dit een toenemende vraag is van mensen.
Met deze dienst kunnen consumenten in de VS alvast hun bestellingen via de mobiel doorgeven, zodat die in de winkel al klaar staan als ze binnenstappen.
Starbucks verwerkt op dit moment vijf miljoen mobiele transacties per jaar en zet in op een mobiele strategie, naast het uitbreiden en verbeteren van het loyaliteitsprogramma.
Op dit moment wordt al 11 procent van de betalingen bij Starbucks via de mobiel gedaan en de verwachting is dat dit percentage in een jaar tijd zal verdubbelen.
Next generation retail
In februari gaf Starbucks-ceo Howard Schultz de dagelijkse gang zaken al over aan zijn chief operating officer zodat hij zich kan focussen op 'next generation retail': digitale en mobiele betalingen, het loyaliteitsprogramma en e-commerce.
19 maart komt Starbucks alvast met een update voor de iPhone-app (met mogelijkheid voor het geven van een fooi en een nieuwe shake-to-pay functie).
Starbucks is natuurlijk niet de enige, ook Dunkin' Donuts en McDonald's zijn bezig met nieuwe loyaliteitsprogramma’s en bestellen via de smartphone.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!