Snapchat maakt advertentieplatform eenvoudiger voor marketeers

Het aantal opties is gedaald van 12 naar 5, zodat marketeers effectiever kunnen kiezen.

Snapchat geeft zijn advertentieplatform Ads Manager een opfrisbeurt. Marketeers maken voortaan een campagne aan de hand van vijf keuzes (objectives), waar dat er voorheen twaalf waren. De nieuwe look and feel van het platform moet het eenvoudiger in gebruik maken.

Snap - het bedrijf achter Snapchat - meldt de vernieuwing in een blogpost. Bij die post hoort ook een afbeelding die de nieuwe interface toont. Als marketeer kies je voortaan uit één van de vijf objectives, die bedoeld zijn om de awareness en engagement, traffic, leads, apppromotie of sales aan te jagen. Bij elke objective toont het advertentieplatform welke digitale reclamevormen in de Snapchat-app beschikbaar zijn en wat goede outcomes zijn.

Snapchat dashboard marketeers
De nieuwe interface Afbeelding: Snapchat

Uitfasering

Marketeers krijgen het nieuwe overzicht gefaseerd te zien. Vooralsnog is er een knop om terug te gaan naar de oude interface, maar die knop verdwijnt uiterlijk in september. Per september krijgen alle campagnes het nieuwe overzicht. Het blijft mogelijk om bestaande campagnes aan te passen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie