Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat maakt advertentieplatform eenvoudiger voor marketeers

Het aantal opties is gedaald van 12 naar 5, zodat marketeers effectiever kunnen kiezen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snapchat geeft zijn advertentieplatform Ads Manager een opfrisbeurt. Marketeers maken voortaan een campagne aan de hand van vijf keuzes (objectives), waar dat er voorheen twaalf waren. De nieuwe look and feel van het platform moet het eenvoudiger in gebruik maken.

related partner content for mobile comes here

Snap - het bedrijf achter Snapchat - meldt de vernieuwing in een blogpost. Bij die post hoort ook een afbeelding die de nieuwe interface toont. Als marketeer kies je voortaan uit één van de vijf objectives, die bedoeld zijn om de awareness en engagement, traffic, leads, apppromotie of sales aan te jagen. Bij elke objective toont het advertentieplatform welke digitale reclamevormen in de Snapchat-app beschikbaar zijn en wat goede outcomes zijn.

Snapchat dashboard marketeers
De nieuwe interface Afbeelding: Snapchat

Uitfasering

Marketeers krijgen het nieuwe overzicht gefaseerd te zien. Vooralsnog is er een knop om terug te gaan naar de oude interface, maar die knop verdwijnt uiterlijk in september. Per september krijgen alle campagnes het nieuwe overzicht. Het blijft mogelijk om bestaande campagnes aan te passen.

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in