Smartphonegebruikers willen in de winkel niet lastig worden gevallen

In-store tracking is voor de meeste Amerikaanse smartphonegebruikers not done.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit een van PunchTab blijkt dat slechts 27 procent van de Amerikaanse smartphone-eigenaren toestemming zou geven om in de winkel ‘gevolgd’ te worden om zo relevante, real-time informatie en aanbiedingen te ontvangen. 50 procent wil dit helemaal niet, 24 procent heeft er niet echt een mening over.

Het gaat de respondenten niet zozeer om de boodschappen die ze dan zouden ontvangen, maar om de privacy  (genoemd door 51 procent). 13 procent wil het niet vanwege de vrees te veel berichten te ontvangen. 12 procent vindt het systeem te opdringerig, 8 procent vermoedt dat ze te veel irrelevante berichten zou ontvangen.

Alleen als het om de P van prijs gaat, dan staan de ondervraagde consumenten wel meer open voor in-store tracking. Bijna 90 procent geeft aan dat als ze kortingsbonnen en speciale aanbiedingen op hun telefoon zouden ontvangen, ze het wel oké zouden vinden. Ze zijn ook geïnteresseerd als de bericht krijgen als producten in de uitverkoop gaan.  Als de berichtjes het shoppen fijner maken, zoals informatie over kortere kassarijen, dan is dat ook goed.

De prijs van de producten  is de belangrijkste reden voor mobile shoppen via de app. Bijna de helft van de respondenten gebruikt apps in een winkel om de prijs bij de concurrent te checken. Retailers kunnen zich daar tegen wapenen als op het juiste moment en tijdstip ze relevante, real-time info en aanbiedingen aanbieden. 45 procent van de respondenten in een onderzoek door CFI Group gaf aan dat ze apps gebruiken voor coupons en korting biedt, en 38 procent gebruikt een app om coupons te beheren.

Bron  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie