Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Niet communicatie, maar 'ferme middelen' zijn nodig volgens verkeerswethouder Wiebes: "Hogere boetes, grotere pakkans, met nieuwe technieken bekeuren op kenteken in plaats van op berijder. " Dat is een heel andere toon, dan die werd gekozen voor de campagne: met positieve en gezellige stickers, waarin scooterrijders werden 'verleid' om 'relaxed, lees langzamer te gaan rijden.
Relaxed rijden is voor de één echter wat anders dan voor de ander. Te hard rijden is een gewoonte. Ruim 80% van de scooters rijdt nog steeds te hard.

Naast een printcampagne werden de social media ook ingezet. Een en een . 363 Likes op de Facebookpagina, en 162 volgers op Twitter, ook niet een echt goed voorbeeld van community building. De Facebookpagina blijkt met name mensen te trekken die zich storen aan asociaal rijdende scooteraars.

Wat ik me af vraag is in hoeverre deze campagne 'evidence based' is opgezet: is er enig onderzoek gedaan naar de populatie en de problematiek? Is de ontwikkelde campagne gepretest en zijn er meetbare campagnedoelstellingen geformuleerd?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie