Shoot2Share is een app waarmee marketeers en merken user generated video in kunnen zetten als reclame.
Geen nieuwe Spielberg
Digital Marketeer Jelle Kolleman en reclamefilmer Maurice Wenneker zagen dat videotools en -apparaten in rap tempo vereenvoudigen, en zagen daarin een rol voor Shoot2Share. Jelle: ‘Het grootste verschil tussen thuisgebruikers en professionals is dat de laatsten gebruikmaken van een storyboard, waarin op voorhand wordt bepaald in welke volgorde en welk tempo de beelden worden gerangschikt. Dit leidt tot een verzorgd eindresultaat.’ De app Shoot2Share die Jelle en Maurice ontwikkelden geeft elke gebruiker een storyboard in de vorm van een Guided Video Platform.
Snelle reclame
Op websites verschijnen meer en meer videobeelden, zo kun je op Funda en Marktplaats je aanbod promoten met een zelfgemaakt filmpje. Facebook sluit aan bij de trend door video automatisch af te spelen op de tijdlijn. Het is een vorm van een-op-eencommunicatie die buitengewoon interessant is voor merken, retailers, fabrikanten, hotels, enzovoorts. Denk aan beoordelingen. Je hoeft geen ellenlange commentaren of brochures meer te lezen, maar krijgt een snelle indruk in beeld – authentiek en creatief.
Dat Shoot2Share verwerkt kan worden in een campagne en tot meer sales leidt, heeft de samenwerking met Philips bewezen. Jelle: “De marketeers ontwikkelden eerder voornamelijk apps die aansloten bij de waarden van hun merk. Ze keken te weinig naar de wensen van de consument. Met Shoot2Share wordt een speelse samenwerking aangegaan.”
If you can make it there …
Shoot2share waagt een stap naar het buitenland. En dan ook meteen een grote stap. “Ik kon ook eerst naar het buurland en kijken wat ze in Berlijn van mijn idee vonden, maar ik had geen behoefte aan een tussenstap”, zegt Jelle. ‘Ik wil weten hoe ons concept aanslaat in de VS. De klanten en de budgetten zijn groter, en misschien geldt hetzelfde voor de waardering.’ Daarom ging Shoot2share in april naar SXSW in Texas en reizen ze deze zomer naar Silicon Valley.
Afkijken
Jelle: ‘De enige manier om jezelf daar te laten zien, is door er goed voor te betalen. Een presentatie bij SXSW kost je zo 1500 dollar, exclusief vliegtickets. We beleven evengoed plezier aan Nederlandse innovatiewedstrijden. De Accenture Innovation Awards zijn gratis, en toch leren we een hoop. We kunnen afkijken bij de grote jongens en ontvangen adviezen die ons wellicht helpen voet aan de grond te krijgen in het buitenland.’
Iedere week interviewen we een concept dat zich heeft ingeschreven voor de Innovation Awards 2014. Heb jij ook een innovatief concept? Schrijf je hier in.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!