Seedtag versterkt haar leiderschap in Contextual AI met de overname van het Duitse Recognified

Met de overname van het Duitse Recognified staat seedtag in de top 5 Europese markten en versterkt ze haar leiderschap in contextual AI

Madrid, Januari 2021 - Seedtag zet de expansie in Europa voort door de overname van het Duitse Recognified. Deze overname is niet alleen een geografische stap om aanwezig te zijn in de top 5 Europese markten, maar ook een stap voorwaarts in seedtag's groeiplan om haar leidende positie in contextual AI in Europa en Latam te versterken. Deze aankondiging komt twee maanden nadat seedtag de overname van zijn Italiaanse concurrent AtomikAd bekend maakte.

Recognified, in 2016 opgericht door Jan-Philipp Kröll, Matthias Hahn en Stoyan Georgiev, is een computervision- en brand advertising bedrijf dat gespecialiseerd is in contextual advertising. De aankoop van het, in München gevestigde, bedrijf is de eerste overname van seedtag in het land, dat een belangrijke rol speelt in de Europese markt, aangezien het na het Verenigd Koninkrijk de meeste digitale investeringen doet. Met deze operatie breidt seedtag haar internationale aanwezigheid uit, Duitsland wordt toegevoegd aan de bestaande vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Italië, de Benelux, Mexico, Brazilië en Colombia.

Deze overname en uitbreiding zijn tot stand gekomen door een toegenomen marktvraag naar de voordelen van contextual full stack oplossingen en de complementaire technologieën van beide bedrijven, alsmede de aanhoudende behoefte aan innovatieve, brand-safe en privacy-first advertentiemogelijkheden in de regio.

Het integratieproces van de twee bedrijven zal geleidelijk plaatsvinden in de loop van 2021. Seedtag zal gebruik maken van de bestaande infrastructuur van Recognified om relevante advertentie oplossingen te bieden aan haar klanten in het land en zal haar huidige klanten toegang kunnen bieden tot het Duitse netwerk. Op deze manier zal seedtag een groter aanbod hebben om zeer impactvolle internationale campagnes te leveren.

Albert Nieto, Co-CEO van seedtag: "de overname van Recognified toont onze ambitie om wereldleider te worden in contextual advertising. Het is een zeer strategische zet om onze dominante positie in Europa te consolideren. We waren erg onder de indruk van de kwaliteit van het team en het bedrijf dat de oprichters van Recognified in Duitsland hebben opgebouwd, en het was vanaf de eerste interactie duidelijk dat het bundelen van onze krachten zowel seedtag als Recognified sterker zou maken".

Jorge Poyatos, Co-CEO van seedtag, zegt dat "dit een strategische overname is voor seedtag. Recognified heeft sterke computervision mogelijkheden ontwikkeld die onze contextual AI en seedtag's inzicht in de interesses van consumenten zullen versterken, terwijl de privacy van de consument gewaarborgd blijft"

Jan-Philipp Kröll, Managing Director van Recognified, stelt: "Samen met seedtag delen we niet alleen hetzelfde product en een complementaire technologie, maar hebben we ook dezelfde veeleisende ambities. Het benutten van synergieën door het combineren van beide bedrijven leidt tot een contextual full stack bedrijf van een hoog niveau, met wereldwijde schaal en buitengewone high-impact advertenties voor onze klanten. We zijn allemaal erg enthousiast over deze fusie, we noemen het graag: de perfecte match".

Jeroen Wirz, Sales Director seedtag Benelux: “Met de overname van Recognified tonen we niet alleen onze ambitie, maar laten we ook zien wat de potentie is van contextual advertising. Met onze versterkte positie in Europa kunnen we merken servicen in de grootste markten van het continent. Iets wat we voor sommige adverteerders al doen. Voor de Nederlandse markt is dit een interessante ontwikkeling, omdat we ook hier zien dat merken leunen op hun Duitse moederbedrijf, of bijvoorbeeld vanuit Nederlandse hubs campagnes willen draaien in Duitsland.”

Door het contextueel aanbieden van advertenties via haar eigen AI-technologie (op basis van Machine Learning algoritmes), biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies door gebruikers te targeten op basis van hun interesses op dat moment.

Na zes jaar ontwikkeling van contextual AI is seedtag in staat om verder te gaan dan slechts contextual targeting, en heeft contextual data planning tools en real-time inzichten toegevoegd aan haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën, zoals contextual lookalike, dat specifieker kan targeten en tot betere campagne resultaten kan leiden dan met traditionele contextual- of audience targeting.

Meer weten? Neem contact met ons op via netherlands@seedtag.com

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →