Seedtag, de leider in contextual advertising in EMEA en LATAM, heeft aangekondigd dat het een aanzienlijke groei heeft gerealiseerd in 2020, na de verdere ontwikkeling en verbetering van de productmogelijkheden in het afgelopen jaar. De organisatie realiseerde een organische jaar-op-jaar groei van 25% over de afgelopen twaalf maanden, met een verwachte verdere groei van 50% voor 2021. Seedtag heeft daarnaast plannen om dit momentum voort te zetten met een rebranding van het bedrijf en uitbreiding naar nieuwe markten.
Wereldwijde groei
Ondanks de uitdagingen als gevolg van de COVID-19 pandemie heeft Seedtag haar personeelsbestand sinds Q1 2020 met 50% uitgebreid en is het bedrijf nu wereldwijd actief met bijna 200 werknemers. De advertentie oplossingen van de organisatie bereiken een publiek van meer dan 500 miljoen unieke gebruikers, en voor 2021 wordt een omzet van €62 miljoen verwacht.
Eerder dit jaar kondigde Seedtag de komst van drie nieuwe leden van het managementteam aan, evenals de overname van de Duitse contextual advertising specialist Recognified, en de Italiaanse concurrent AtomikAd in het vierde kwartaal van 2020. De organisatie bereidt zich daarnaast voor om haar activiteiten uit te breiden naar de Amerikaanse markt, na haar successen in EMEA en LATAM.
Om de groei en toegenomen maturiteit binnen de markt beter weer te geven, voert Seedtag nu ook een revisie van haar branding door. Samen met een nieuw logo, isotype en website, breidt Seedtag haar oplossingen uit om voort te bouwen op de drie belangrijkste pijlers van de organisatie die de full stack contextual AI-technologie vormen.
Om een op maat gemaakte ervaring voor de doelgroep van haar klanten te realiseren, gebruikt Seedtag de volgende pijlers:
-
Begrijp de interesses van de consument
-
Contextuele creatives bieden die de consument aanspreken
-
Berichten plaatsen in de meest waardevolle content, op schaal
Contextual A.I.
Ontwikkeld over een periode van zeven jaar en voortdurend in ontwikkeling, voert Seedtag's Contextual A.I. een volledige pagina-analyse uit, van de visuele assets via computer vision tot een menselijk begrip van de inhoudelijke keywords, semantiek en structuur. Deze technologie is beschikbaar in 7 talen en haalt data uit meer dan 10.000 artikelen die elke minuut worden gescand. Het stelt Seedtag in staat om adverteerders te voorzien van volledige Brand Safety en de mogelijkheid om aangepaste categorieën te creëren, tailor-made voor elk merk.
Seedtag's Dynamic Placement Optimisation (DPO) combineert deze Contextual A.I. met een analyse van de webpagina structuur en gebruikers gedragspatronen. Zo wordt ervoor gezorgd dat advertenties worden geleverd op In-Content plaatsingen die het best de aandacht van de gebruiker trekken - zonder het gebruik van cookies of het verzamelen van persoonlijk identificeerbare informatie (PII). Dit zorgt ervoor dat merken kunnen profiteren van elke content die past in hun contextuele strategie met respect voor de consument, ongeacht de bron, dankzij Seedtag's volledige suite van In-Content advertentieplaatsingen: in-Image, in-Video, in-Screen en in-Article.
Win de strijd om aandacht in een privacy-first world
Als het leidende contextual advertising bedrijf in EMEA en LATAM, streeft Seedtag ernaar om de meest relevante en boeiende communicatie te bieden in een privacy-first world. De rebranding is ontworpen om Seedtag's unieke technologie, scala aan formaten en haar doel om de wereldwijde contextuele partner voor merken te worden, te reflecteren.
Jorge Poyatos, co-CEO van Seedtag, zegt: "We gaan als bedrijf een nieuwe fase in. Gedurende de laatste 7 jaar zijn we in staat geweest om verschillende markten te betreden en hebben we kunnen aantonen dat onze oplossing uitstekende resultaten oplevert voor merken en uitgevers. Nu zijn we geen nieuwkomer meer, we leiden de contextuele reclame-industrie met verbeterde productmogelijkheden, consolideren onze positie met deze nieuwe branding en definiëren hoe merken beter kunnen navigeren in de overgang naar een privacy-first world".
Jeroen Wirz, Sales Director Benelux, geeft aan: “We worden geconfronteerd met diverse ontwikkelingen in de markt en die zorgt voor een toenemende vraag naar alternatieven. Ons geloof in contextual is groot, maar beseffen ons ook dat je dit alleen goed kan aanbieden als je het tot in de puntjes beheerst. Onze techniek (LIZ) is volledig ingericht op contextual advertising en leunt op jaren aan AI kennis. Hiermee lopen we absoluut voor binnen het contextuele landschap en willen we deze voorsprong graag delen met adverteerders en agencies.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!