Sanoma heeft een nieuw User Generated Content-platform

Gisteravond hield Ilse Media een feestje in de Westergasfabriek voor relaties en eigen medewerkers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daar presenteerde de directies van Ilse Media en Sanoma (Ilse is onderdeel van Sanoma) ook een nieuw platform om 'de dialoog met de consument te versterken'.

Het user generated content platform heet .

Het is opgezet om consumenten de kans te geven hun ervaringen, tips en andere zaken te delen. De redacties van de tijdschriften van Sanoma kunnen daar van aftappen en zo de beste bijdragen voor hun titel gebruiken.

Sanoma gaat zelfs zo ver dat er speciale uitgaven van bijvoorbeeld Libelle of Delicious (met als ondertitel 'Maakjezo') verschijnen met alleen maar bijdragen van consumenten.

We koppelen print en online voor het eerst echt aan elkaar, zegt Paul Molenaar, directeur van Ilse Media.

Door de positie die Sanoma heeft in zowel print als in online (onder meer met ilse media) heeft het bedrijf een goede positie om die media te combineren, luidt de gedachte.

Daarvoor heeft het concern een heuse strategie ontwikkeld onder de naam "Sanoma360", waarmee media-onafhankelijk en sneller op nieuwe ontwikkelingen kan worden ingespeeld.

Michiel Kroeks, Online Uitgever: 'Daarbij hoort dat het bedrijf de consument in alle opzichten centraal stelt, relevante informatiediensten ontwikkelt en pas daarna kijkt welke media hierbij een rol kunnen of moeten vervullen. Maakjezo.nl is een enkel element in die Sanoma 360 strategie, maar het levende bewijs van de concretisering ervan.'

'Op Maakjezo.nl kunnen bezoekers stap voor stap instructies vinden van allerlei zaken die ze zelf kunnen maken. Maakjezo's worden gemaakt door iedereen die zijn of haar instructie met de rest van de bezoekers wil delen.'

'Sanoma loopt met Maakjezo.nl voorop in de ontwikkeling om via online platforms dat wat we nu onder de verzamelnaam 'user generated content' scharen ook in tijdschriften te gebruiken', aldus Kroeks.

Een aantal printtitels van Sanoma doet mee en in 2008 zullen er enkele specials en thema-uitgaven verschijnen, gebaseerd op de user generated content van het Maakjezo platform, belooft de uitgever.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie