Samsung promoot zijn nieuwe VR en 360 videoplatform DISCOVR met een VR film die kijkers meeneemt langs verschillende bestemmingen, overal ter wereld. Vanaf een markt in Zuid-Korea tot op een ijsberg in IJsland. De scenes worden op creatieve wijze naadloos aan elkaar geregen, alsof het 1 take betreft.
De film werd geproduceerd door het Duitse reclamebureau Cheil Germany, MediaMonks en TheBoardRoom.
Cheil Germany zocht de hulp van MediaMonks. Rogier Schalken, hoofd creative en directeur van MediaMonks Films: ‘We konden een film maken die echt uitzonderlijk is, vooral als het over VR gaat. We gebruikten invalshoeken exclusief voor VR, om perspectieven te creëren die fysiek onmogelijk zijn voor iemand om zelf mee te maken.’ Zo wordt er onder andere gefilmd vanuit een kom met noodles.
Om dit soort perspectieven te kunnen maken, printte MediaMonks op maat gemaakt beelden van een 3d camera, polijstte deze scenes en voegde ruimtelijk design en dynamische geluiden toe. Het hele project duurde 5 weken.
De film kende de premiere tijdens de IFA tentoonstelling in Berlijn, beging deze maand. Bezoekers konden terecht in een speciale booth waar ook geuren, dampen, verschillende temperaturen en windsimulatie werden toegevoegd, om alles nog reëler te maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!