Samenwerking Upcoming en Adfactor in ‘native advertising’

Met ‘native advertising’ moeten online advertenties net zo leuk worden als ‘gewone’ content. Upcoming.nl ziet er een businessmodel in en is daarvoor een samenwerking aangegaan met online exploitant Adfactor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gezamenlijk zullen Upcoming en Adfactor nieuwe vormen van native advertising ontwikkelen en kennisevents organiseren. De samenwerking sluit aan bij de wens van Upcoming om zich op andere manieren dan met bannering aan merken te verbinden.

De samenwerking is exclusief, wat volgens Maarten Naaijkens van Upcoming inhoudt dat de verkoop vanaf nu via TMG of via Adfactor loopt, niet meer via andere kanalen. ‘De verkopers van TMG nemen het wel mee in hun portfolio. Daarmee is het complementair aan Adfactor.’

De content van de native advertising wordt deels verzorgd door de redactie van Upcoming, maar de site wil ook gaan samenwerken met kleine creatieve bureaus, vertelt Naaijkens. ‘Denk aan een Boomerang Creative, bijvoorbeeld.’

Upcoming hoopt door de samenwerking met Adfactor ‘samen sneller progressie te boeken.’ Naaijkens: ‘Native advertising is nog best een jonge discipline in Nederland. Adfactor heeft daar al veel ervaring mee.’

Met de samenwerking hoopt Upcoming ook een ander soort klanten aan te trekken. ‘Adfactor heeft bijvoorbeeld Hi in het portfolio. Dat is bij uitstek een klant die we bij Upcoming zouden willen.’ Gaat dat dan niet bijten met de merken die nu al ‘native’ op de site adverteren, zoals ? ‘Zeg nooit nooit, maar ik denk dat TMG en Adfactor ook daarin complementair zullen werken’, aldus Naaijkens.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie