RTL biedt addressable reclame-inkoop op connected TV

RTL is vandaag begonnen met het verkopen van real time pre-rolls en mid-rolls op de connected TV app van RTL XL via het video-inventory managementplatform SpotX.

RTL wil hiermee inspelen op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat real time kan worden ingekocht. Daarnaast gebruiken steeds meer consumenten connected TV apps zoals die van RTL XL, omdat het aantal huishoudens met smart TV toeneemt.

De verkoop van real time commercials op de connected TV app van RTL XL is een aanvulling op lineaire televisiecampagnes. Inkoop via het SpotX platform moet zorgen voor gericht bereik. De advertenties via de connected TV app kunnen volgens RTL gepersonaliseerd worden uitgeleverd aan het groeiende aantal consumenten dat uitgesteld tv kijkt (addressable tv).

Ton Rozestraten, chief commercial officer bij RTL, noemt het een belangrijke stap voor RTL en voor de televisiebranche. &;Steeds meer consumenten kijken uitgesteld programma’s op hun smart TV en hebben behoefte aan relevante reclame. Door het openstellen van de connected TV app inventory van RTL XL spelen we in op die ontwikkeling. Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via SpotX.&;

Addressable tv
In de markt wordt al langer gesproken over de mogelijkheden van addressable tv, waarbij de consument reclame krijgt te zien die aansluit op de persoonlijke behoeftes. Marion Koopman (Greenhouse Group) zei onlangs op Koffiedik Kijken juist .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie