Michiel Muller, bekend van de onbemande tankstations van Tango en Route Mobiel, heeft samen met drie andere ondernemers (Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys en voormalig marketingdirecteur van Albert Heijn en C1000, Bas Verheijen) de lancering van de internetsupermarkt Picnic aangekondigd. De online supermarkt wil in Nederland gratis boodschappen gaan bezorgen.
Het nieuwe supermarktbedrijf gaat in de loop van september officieel van start in Amersfoort, daarna moeten andere steden volgen. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.
Momenteel loopt een pilot van Picnic in enkele wijken in Amersfoort. De nieuwe supermarkt heeft een manier van bezorgen ontwikkeld waardoor tussenschakels worden vermeden om de kosten laag te houden.
Klanten bestellen voor 23.00 uur 's avonds via een app op hun smartphone of tablet de gewenste boodschappen. Die worden dan besteld bij leveranciers en worden in de loop van de volgende dag met elektrische auto's bij mensen thuis afgeleverd.
Het assortiment varieert van dagverse producten als brood, groente en vlees tot A-merken en huismerken. Picnic zegt dat het de 'laagste prijzen in de markt' gaat hanteren. De start-up telt nu ongeveer dertig medewerkers en tien bezorgers. Aan het concept is drie jaar gewerkt. Het streven is Picnic op termijn in heel Nederland uit te rollen.
Zij denken dat online boodschappen doen in Nederland tot nu toe maar beperkt is aangeslagen, omdat andere partijen vaak hoge bezorgkosten rekenen. Bij Picnic is het laten afleveren van de boodschappen gratis.
Als inkooppartner voor de producten is supermarktbedrijf Boni aangetrokken. Boni heeft 43 vestigingen. Die zijn met name geconcentreerd rond de lijn Utrecht Zwolle.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!