Dinsdag 16 mei start het eerste Nederlandse Shopping Street Innovation Lab in de Beethovenstraat in Amsterdam.
In verschillende winkels in de Beethovenstraat worden innovaties getest die ‘het winkelen in de toekomst leuker of gemakkelijker’ moeten maken.
Hologram bij juwelier
Denk bijvoorbeeld aan digitale passpiegels bij een kledingzaak en een opticien, waarmee klanten verschillende modellen kunnen testen. Bij een wijnhandel staat een interactieve presentatietafel en bij de juwelier wordt een hologram getoond.
Ook kan er een virtuele proefrit worden gemaakt bij een fietsenwinkel en staat er in één van de winkels een robot die kledingadvies geeft.
Het gaat om augmented reality, innovatieve betaalsystemen, diensten als duurzame ‘same day delivery’. Ook zal er onderzoek worden gedaan naar het resultaat van deze verschillende innovaties op het koopgedrag van klanten, de klantbeleving en de bedrijfsvoering van de ondernemer.
Op ShoppingStreetInnovationLab.com is te vinden wanneer welke innovatie waar te vinden is en wat de onderzoeksresultaten zijn, zodat ook andere retailers worden geïnspireerd om te innoveren.
Samenwerkingsverband
Het Shopping Street Innovation Lab is een samenwerkingsverband tussen de ondernemersvereniging van de Beethovenstraat, gemeente Amsterdam, trendbureau HBMEO, Stad&Co, retailconsultant Q&A, Store of the Future en het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!