Promotie voor Star Wars gebeurt vooral online

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Star Wars fans begeven zich massaal online voor de nieuwe trailers en recensies van de laatste Star Wars-film, 'Revenge of the Sith'. Dit zegt Claria, dat er naar deed.

Bijna 69 procent van de respondenten heeft voor het eerst op internet reclame-uitingen van de film gezien of gehoord, slechts 27 procent noemt televisie of radio als bron.

Internetters zoeken online met name op Star Wars keywords, bekijken trailers, lezen recensies en kopen bioscoopkaartjes.
Volgens Claria kocht inmiddels 46 procent van de fans een kaartje online, of was dat binnenkort van plan te doen. De meest genoemde verkoopsites in de VS zijn en .

Het onderzoek liep van 18 april tot en met 15 mei 2005, het onderzoekbureau ondervroeg bezoekers van een aantal grote entertainmentsites en specifieke Star Wars-sites.
Op zoek naar de officiële , maakte 23 procent gebruik van een zoekmachine, 18 procent vond de site via een film- of entertainmentsite.

was de meest populaire site voor filmrecensies. 51 procent van de respondenten die via de Star Warssite binnenkwamen, vond dat, bij de respondenten die bij de algemene entertainmentsites geronseld waren, lag het percentage op 60 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie