Privacy? What privacy?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De in Singapore is nauwelijks achter de rug. Het zelfgemaakte mobiele telefoonfilmpje van de Singaporese studente dat onverhoeds een bron van volksvermaak werd op het Internet, maakte twee dingen pijnlijk duidelijk: tieners leren sneller met technologie omgaan dan met privacy; en hun ouders snappen nog steeds geen iota wat je met die techniek allemaal kunt doen.

Mobiele telefoonprovider M1 blijkt van beide boodschappen helemaal geen snars te hebben begrepen; dat valt tenminste te concluderen uit een nieuw gestarte campagne waarin M1 gratis webcams aanbiedt aan digibetenouders, .

Ja, en kijk vooral niet raar op als de rest van Singapore als gevolg van Uw ondeskundigheid meekijkt. Al;s het een beetje pikant wordt, missen die gegarandeerd ook geen moment...

De campagne start op een moment dat een paar gevolgen van de 'zaak Tammy Nyp' zichtbaar worden.

Allereerst beginnen steeds meer mensen zich bewust te worden van de gevolgen van het in vreemde handen raken van persoonlijke informatie, getuige bijvoorbeeld . De briefschrijfster kreeg de kriebels bij ongevraagde fotografie in de metro en vraagt zich af of dat allemaal zo maar kan.

Maar een andere groep reageert compleet omgekeerd: . Een stuk of zeven van die filmpjes zijn al aangetroffen op diverse videosites en peer-to-peer netwerken.

Zo blijkt maar weer: het Internet veroorzaakt niet aleen mediafragmentatie, maar ook fragmentatie van de manier waarop die media worden beleefd. Dat maakt de toenemende discussie over privacy er niet eenvoudiger op.

M1 zit er maar gedeeltelijk naast met z'n slogan: "Don't miss the action," inderdaad, maar een webcam heb je niet per se nodig. Daar zorgen anderen wel voor.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie