Smartphonebezitters kunnen met deze nieuwe app alle offline- en online advertenties en producten scannen om in één klik een mobiele aankoop te kunnen doen. Naast mobile commerce is het ook mogelijk om extra informatie ontvangen, een testrit of productmonster aanvragen. Zo’n 240 merken hebben reeds aangegeven deze technologie te gaan inzetten waaronder Carrefour, Universal Music, Nespresso en Virgin.
De technologie werkt via een QR code op oa billboards, magazines of producten, maar ook via niet hoorbare geluidscodes via reclamedragers als YouTube videos, TV- en radio uitingen. Powa Technologies is geen bank of mobiele portemonnee en het betaalproces verloopt via de payment service provider van de winkel of producent.
Volgens Dan Wagner (CEO Powa Technologies) kunnen retailers het zich niet langer veroorloven om te denken in termen van online versus offline. “Ze moeten de manier waarop zij de winkel en online met elkaar verbinden opnieuw uitvinden. Om zo hun klanten de mogelijkheid te bieden altijd en overal te kopen op dat ene cruciale moment”, aldus Wagner.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!