Premium

Oplagestijging bij opinietitels

De opiniemagazines weten de oplage redelijk stabiel te houden, in vergelijking met de andere categorieën.

Dat is op te maken uit de eerder deze maand gepubliceerde NOM-cijfers over de periode vierde kwartaal 2016 tot en met het derde kwartaal 2017.
 
Vrij Nederland, De Groene Amsterdammer en Juist wisten in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder de printoplage te vergroten:
 
De Groene Amsterdammer 20.890 (was 19.940)
Vrij Nederland (WPG Media) 24.684 (was 20.907)
Juist (ONE Business) 17.836 (was 16.222)
 
Bij de andere opinietitels waren er slechts lichte dalingen.
 

Stijgers
In de andere categorieën is de jarenlange tendens dat de printoplages dalen (digitaal zijn er in de magazinebranche alleen NOM-bereikscijfers voorhanden). 
 
Er was nog een aantal stijgers in printoplage in de periode vierde kwartaal 2016 tot en met het derde kwartaal 2017:
 

Culinair:
Foodies (F&L) 19.516 (was 18.790)
 
Jongeren:
Donald Duck Extra (Sanoma) 58.615 (was 56.609)
Donald Duck Junior (Sanoma) 11.629 (was 8.063)
 
Management:
Beleggers Belangen (ONE Business) 7.237 (7.041)
 
Mind & body:
Gezond NU (Mix Media)  46.873 (46.019)
 
Populair wetenschappelijk:
Zo Zit Dat (Sanoma) 25.486 (24.945)
 
RTV:
Max Magazine 122.238 (97.524)
(meer over deze categorie hier)
 
Vrouwen:
Mijn Geheim (Audax) 72.078 (47.409)
Vogue (G+J Media)  66.160 (64.564)
Vrouw (TMG) 77.835 (76.863)
Women’s Health (Hearst) 43.604 (43.126)
De nieuwe titel &C heeft een oplage van 48.434
 
Woon:
Vtwonen (Sanoma) 118.790 (115.956)

De dagbladcijfers staan hier
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie