Ook RTL werkt achter de schermen aan het integreren van generatieve artificiële intelligentie (AI) in zijn bedrijfsvoering. Slimme software moet de Videoland-gebruiker onder andere betere kijktips geven, automatische ondertitelingen bij programma's genereren en creatieven helpen bij hun werk.
Tools voor creatieven
RTL wil Videoland voorzien van een chatbot die de gebruiker passende series, films of andere content voorschotelt, meldt Emerce. Onlangs hielden bedrijven die onder RTL en Bertelsmann vallen voor het eerst een evenement dat in het teken stond van generatieve AI.
Op het evenement werd duidelijk dat RTL werkt aan digitale gereedschappen die het werk van creatieven ten goede moet komen - zonder heel concreet te worden. Er wordt ook gewerkt aan tools die de journalisten van RTL kunnen helpen bij hun werk.
De functie die vermoedelijk het snelst daadwerkelijk zijn weg naar het publiek vindt, is de automatische ondertiteling, aldus Emerce.
RTL heeft zelf een video gepubliceerd die dieper ingaat op de AI-dag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!