Een aantal van hen zou hebben opgeroepen het initiatief, drukwerkveiling.nl, te boycotten. Door de openheid zou een enorme druk op de prijzen ontstaan. De brancheorganisatie van grafische ondernemers, de KVGO, spreekt tegen dat er een boycot is. 'We geven dr mits er eerlijk wordt gespeeld".
Initiatiefnemer van drukwerkveiling.nl, Maarten Roelofs, werkte ooit bij Sanoma en De Telegraaf, maar nu zit hij al jaren in de internetmarketing. 'De drukkerijsector heeft het ontzettend moeilijk. Sinds het begin van de crisis is het aantal werknemers fors gedaald en zijn er van de 2000 drukkerijen een aantal jaren geleden, nog 1000 over. Als het zo doorgaat, gaan we richting de 500', zegt hij tegen de NOS. Veel opdrachten worden tegenwoordig gegund aan buitenlandse bedrijven, omdat daar de tarieven fors lager liggen.
Roelofs heeft daarom een soort marktplaats ingericht. Bedrijven kunnen orders op de site zetten en drukkerijen uit Nederland en België kunnen dan met een offerte komen. 'Het is mij vooral te doen om werkgelegenheid in ons land te behouden. Ik begrijp de onrust dan ook niet. Zo'n eerste reactie van 'we zijn hier niet gelukkig mee', kan ik nog wel volgen. Maar zo'n oproep tot een boycot vind ik onlogisch en onsympathiek.'
Bron: NOS.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!