Dat meldde de Autoriteit Financiële Markten (AFM) donderdag na onderzoek naar de zogenoemde 'zoekmachineadvertenties' van kredietverstrekkers.
De AFM onderzocht 655 advertenties van 65 aanbieders via internetzoekmachine Google. Daarvan voldeden twintig advertenties van zestien partijen niet aan de reclameregels.
Zo moet de adverteerder aanvullende informatie verstrekken als hij een rentepercentage of een bedrag voor maandlasten noemt. Ook moet duidelijk zijn of het om een doorlopend krediet gaat en waar de kredietprospectus te krijgen is.
De AFM bekeek in maart al banners van kredietverstrekkers en bemiddelaars. Daaruit bleek dat ruim 80 procent van de reclames voldeed aan de eisen. Vorig jaar onderzocht de AFM eveneens advertenties van kredietaanbieders, maar dan in kranten en tijdschriften. Ook daar voldeden de meeste advertenties aan de regels.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!