Gedonder in de wereld van de in ict gespecialiseerde pr-bureaus, zo valt te lezen in het jongste nummer van Communicatie. Er wordt op een vervelende manier geacquireerd volgens sommige bureaus. Boosdoener is Lewis PR uit Eindhoven, dochter van het van origine Britse Lewis Communications. Lewis werft onder klanten van zijn concullega’s. Lewis werft niet alleen onder opdrachtgevers van bureaus die net een pitch hebben gewonnen. Ook klanten die al jarenlang een relatie hebben met een concurrend pr-bureau, worden via een mailtje gewezen op de kwaliteiten van Lewis. Onethisch, vindt de concurrentie. Bij Lewis weten ze dondersgoed dat die bedrijven al door een bureau bediend worden.
Onzin, vind Lewis. Want iedereen doet het. Is het niet via de mail, dan wel via informele ontmoetingen op feestjes en partijen. Bovendien: Lewis wil slechts bij de opdrachtgever op de radar komen.
Wat vindt u? Mag het zomaar? Of moet de branche afspraken maken over deze wijze van acquireren?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!