Onderzoek: wie wordt nieuwe wielersponsor?

Nu de Rabobank is gestopt, moet de wielersport op zoek naar een nieuwe sponsor. Motivaction onderzocht welke merken het publiek passend zou vinden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na het schandaal rondom Lance Armstrong en het rapport van de Amerikaanse dopingautoriteit USADA heeft Rabobank besloten de sponsoring aan de wielersport per 31 december te stoppen. Motivaction onderzocht wat Nederlanders van het besluit vinden en welk merk volgens hen het stokje moet overnemen.

Eens met besluit
Zestig procent van de bijna 1200 respondenten denkt niet dat doping uit de wielersport verdreven kan worden. Ruim driekwart vreest dat ook de Raboploeg verboden middelen gebruikt. De meerderheid staat achter het besluit van de bank om de sponsoring te stoppen.

Slechts 16% zou zich nu als merk willen verbinden aan de sport. De oer-Hollandse fietsmerken Gazelle en Batavus worden door twee derde van de ondervraagden genoemd als mogelijke opvolgers, gevolgd door sportdrankmerken als Aquarius, Isostar en Red Bull. Merken die niets met sport te maken hebben worden nauwelijks voorgedragen.

Vertrouwen
Marianne Vos wordt door ruim de helft gezien als boegbeeld van het wielrennen. In haar is het meeste vertrouwen dat ze geen doping gebruikt. Ook Robert Geesink en Johnny Hoogerland worden vertrouwd, zij het in iets mindere mate.

Foto:

Lees ook over de gemiste kans van

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie