Affiliatebedrijf Tradedoubler onderzocht de manier waarop de fashionsector online performance marketing inzet, en vond dat de fysieke ´brick-and-mortar´modewinkels stralen door afwezigheid op prijsvergelijkingswebsites, vouchercodewebsites, cashbackwebsites en aanbiedingenwebsites.
Fysieke winkels verliezen dan ook terrein. 61 procent van de consumenten schaft zijn kleding nog vaak aan in de traditionele winkelstraat. Echter, 51 procent van de onderzoeksdoelgroep koopt inmiddels maandelijks mode online, en dat aantal zal verder groeien: 39 procent van de smartphonebezitters vindt online kleding aankopen nu een aantrekkelijker optie dan vorig jaar.
Zo blijkt uit het onderzoek ´Performance Marketing: A New Catwalk for Fashion Brands´ van Tradedoubler.
Als het aankomt op de daadwerkelijke aanschaf, benut 56 procent van de modeshoppers affiliatemarketingkanalen om de gewenste items voor de laagste prijs te krijgen, blijkt uit het onderzoek.
Van de onderzoeksdoelgroep maakt 70 procent van mobiele apparatuur gebruik om een gewenst artikel voor een scherpere prijs te vinden en koopt 60 procent kleding om prijstechnische redenen online, in plaats van in de winkel.
Daarnaast verzilvert 44 procent mobiele vouchers of kortingsbonnen die tijdens het online winkelen zijn ontvangen.
Verder gaat 55 procent naar een concurrerende winkel als uit de zoekopdracht op de mobiel blijkt dat daar een mode-item lager geprijsd is. Tenslotte doet maar liefst 44 procent van de respondenten online aankopen via de mobiel.
Methodiek
Tradedoubler liet het onderzoek online uitvoeren door Fox Insights, onder 2.500 ´verbonden consumenten´ in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Deze landen zijn samen goed voor 89 procent van de Europese retail e-commercemarkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!