Het Britse reclamebureau benaderde Not To Scale om een geanimeerd personage te ontwerpen en de kwaliteiten van de simkaart te transformeren tot een karakteristieke robot. Daarbij moest het aandoenlijke personage de potentie hebben om geliefd te zijn onder een zo groot mogelijk publiek.
Emotie zonder gezichtsuitdrukkingen
‘Het karakter van onze robot bezit alle kenmerken van de simkaart: power, snelheid, opslagkwaliteit en een goede swipe’, aldus regieduo Pierre+Bertrand. ‘Het animeren van een robot in actie is best gebruikelijk, maar het naar voren brengen van een sterk en komisch personage, blijft een grote uitdaging. Dat komt vooral door het gemis van ogen, een mond en wenkbrauwen. Al met al denk ik dat het ons goed is gelukt.’
De campagne is sinds deze week online te bekijken:
Credits
Agency: Saatchi & Saatchi London
Creative Director: Suzanne Hails
Creatives: Barney Spiro & Harriet Ronn
Agency Producer: Rebecca Williams
Production Company: Not To Scale
Directors: Pierre & Bertrand
Exec Producer: Dan O’Rourke
Producer: Edward Tull / Maud Beckers
Animation: Pierre & Bertrand, Damien Ferrie, Emanuela de Feo
Compositing: Dustin Kershaw, Alex Doss
Sound Design and Mix: Phil Bolland / Factory
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!