Nominaties voor de trends to brands top 100

Inzicht in veranderend consumentengedrag is cruciaal voor bedrijven die de woelige strijd om de aandacht van de consument willen winnen. Maar hoe moet dat nou eigenlijk, trends vertalen naar merken? Doel van de trends to brands top 100 is om inzicht te krijgen in de meerwaarde van trend en brand management voor bedrijven. Doe mee aan het onderzoek voor de trends to brands top 100 en maak je eigen top 10.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met merken inspelen op trends
Initiatiefnemers Trendslator en hebben de genomineerden voor de trends to brands top 100 bekend gemaakt. Deze top 100 bestaat uit 100 merken van bedrijven die met hun merken op een goede manier inspelen op trends. De lijst van 100 genomineerden is samengesteld op basis van 5 jaar MOOD©-onderzoek door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. De trends to brands top 100 wordt samengesteld door middel van crowdsourcing via Twitter, Facebook en LinkedIn. Een panel van 12 experts op het gebied van trend en brand management zal alle activiteiten nauwlettend volgen en zonodig van commentaar voorzien.

Trend en brand management
De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven door op tijd in te spelen op trends en ontwikkelingen. Daarbij worden criteria gehanteerd als: geeft het merk de tijdgeest goed weer?, wordt door in te spelen op trends met dit merk meerwaarde gecreëerd voor consument en producent?, wordt er een goede balans gevonden tussen de veranderlijkheid van de omgeving en de consistentie van de eigen identiteit?. Doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de meerwaarde van trend en brand management voor bedrijven.


Het onderzoek kan worden gevolgd en gedeeld op en op Twitter, de hashtag is . Volgers kunnen meedoen aan het onderzoek door hun eigen top 10 samen te stellen. De resultaten van het onderzoek naar de 100 merken die het beste inspelen op trends worden in oktober bekend gemaakt.

trends to brands
In '' (Kluwer 2001) beschreven Hilde Roothart van Trendslator en Wim van der Pol een methode om trend en brand management met elkaar te integreren. Tien jaar later is het tijd om terug èn vooruit te kijken. Ziehier een nieuwe, digitale versie van deze bestseller, maar dan voor een nieuw decennium. En we noemen het '', voor de toekomst van je merk. Wat is de toekomst van jouw merk?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie