Twee retailers op de NS-stations, C'est du pain en Kiosk, lijken van (verkoop)tactiek te zijn veranderd.
Donderdagochtend besloot ik, nog niet helemaal wakker, op het Amsterdamse treinstation even snel een kopje koffie te kopen bij C'est du pain.
Een cappuccino! Lekker. Ik bestel de cappuccino en de jongen achter de balie zegt: 'Een kleine of een normale?'
Ik weet, er had een belletje moeten gaan rinkelen. 'Een gewone', zeg ik naïef en ik krijg prompt de grote cappuccino.
Nou ja zeg! Wat is dit nu voor nieuwerwetse verkooptechniek?
Ik voelde mij bedonderd. Als ik een grote wil, dan vraag ik toch om een grote?
C'est du pain heeft blijkbaar besloten, in navolging van Starbucks - waar je ook geen gewone koffie kunt bestellen (de maten beginnen vanaf 'Grande', er is geen 'Normal' te kiezen) - zijn koffiematen te upgraden. Een normale cappuccino is dus een kleine, de grote is 'normaal.'
Die maandag daarna besloot ik, nog steeds verontwaardigd, C'est du pain te boycotten en liep naar Kiosk. 'Een cappuccino, alsjeblieft', zei ik. En wat zegt de dame achter de balie: 'Een grote?' En voordat ik kan antwoorden, pakt ze de grote beker. 'Nee', een gewone!', roep ik nog net uit voordat ze het bekertje onder de koffiemachine zet.
Nou ja, ze vroeg het in ieder geval nog...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!