Nieuw kennisconsortium wil adviseren over producten en marketing voor 55-plusser

De 55+faculteit baseert zich op internationale onderzoeksgegevens.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is een initiatief van Keijzer (marketingcommunicatiemanagement), D’Andrea & Evers (productontwikkeling),  Adwise (internetmarketing) en Newcom Research (marktonderzoek) in samenwerking met Universiteit Twente.

De 55+faculteit adviseert overheden en bedrijven hoe zij met producten en diensten in kunnen spelen op de wensen en behoeften van 55-plussers. Ook kan het nieuwe kennisconsortium helpen om effectieve communicatie- en marketingstrategieën gericht op deze consumenten te ontwikkelen.

Belangrijke doelgroep

De 55+faculteit: ‘In 2025 is 44 procent van Nederland ouder dan 50 jaar. Daarmee worden senioren een steeds belangrijkere doelgroep voor overheden en bedrijven. Bovendien heeft deze doelgroep op dat moment 80 procent van de koopkracht in handen.

‘Maar bedrijven en overheden hebben momenteel nog vaak geen idee hoe ze met deze doelgroep kunnen omgaan en kiezen veelvuldig voor een stigmatiserende op vooroordelen gebaseerde aanpak in communicatie, marketing, diensten en producten.’

Het consortium baseert zich op internationale onderzoeksgegevens en hanteert op basis daarvan een segmentatiemodel waarin vier groepen senioren ontstaan. Via workshops, sparringsessies en quickscans moeten bedrijven volgens het consortium inzicht krijgen in de doelgroep en handvaten voor verbetering.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie