Dat is sinds vorige week werkelijkheid in een McDonalds-filiaal in Seoul, en bij gebleken succes zal het worden uitgerold naar de rest van de keten. Het gaat hier om een samenwerkingsverband met SK Telecom, Korea's dominante mobiele telefoonaanbieder.
McDonalds verwacht er veel van, met name tijdens het lunchuur. Zoals iedereen weet die wel eens in Seoul is geweest, staan alle Koreanen massaal om twaalf uur 's middags op van hun bureau om aan de lunchhap te gaan. Het resultaat is een gedrang in tienduizenden kantines en restaurantjes waarvoor het woord 'spitsuur' te zacht is uitgedrukt. Dit nieuwtje moet verlichting brengen.
Of de verwachting zal worden waargemaakt? Het systeem is er simpel genoeg voor. Enige nadeel: je moet er eerst een applicatie voor op je telefoon downloaden. En een telefoon hebben die SK's populaire Nate-service aankan. (Nate is de reden dat Google Mobile en Yahoo Mobile het voorlopig wel kunnen schudden in Korea.) Maar dat hebben bijna alle gadgetgekke Koreanen inmidels.
(Bron: Korea Times.)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!