Niet meer in de rij bij McDonalds in Korea

Leuk nieuwtje bij McDonalds in Korea. Je loopt binnen, gaat aan een tafeltje zitten, plugt je telefoon in de aan die tafel vastzittende RFID-lezer, en richt je telefoon op je menukeuze. (Het menu heeft ook een RFID-transpondertje.) Vervolgens pak je je krantje of ga je gezellig zitten beppen met je disgenoten. Even later gaat je SMS-signaaltje af, ten teken dat je bestelling klaar staat. Het SMSje vermeldt het balienummer. De rekening wordt betaald via je telefoonabonnement.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is sinds vorige week werkelijkheid in een McDonalds-filiaal in Seoul, en bij gebleken succes zal het worden uitgerold naar de rest van de keten. Het gaat hier om een samenwerkingsverband met , Korea's dominante mobiele telefoonaanbieder.

McDonalds verwacht er veel van, met name tijdens het lunchuur. Zoals iedereen weet die wel eens in Seoul is geweest, staan alle Koreanen massaal om twaalf uur 's middags op van hun bureau om aan de lunchhap te gaan. Het resultaat is een gedrang in tienduizenden kantines en restaurantjes waarvoor het woord 'spitsuur' te zacht is uitgedrukt. Dit nieuwtje moet verlichting brengen.

Of de verwachting zal worden waargemaakt? Het systeem is er simpel genoeg voor. Enige nadeel: je moet er eerst een applicatie voor op je telefoon downloaden. En een telefoon hebben die SK's populaire Nate-service aankan. (Nate is de reden dat Google Mobile en Yahoo Mobile het voorlopig wel kunnen schudden in Korea.) Maar dat hebben bijna alle gadgetgekke Koreanen inmidels.

(Bron: .)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie