In twee categorieën is een prijs in de wacht te slepen: de categorie bladen gericht op een interne doelgroep en de categorie bladen gericht op een externe doelgroep. Voor de eerste categorie zijn de bladen Alert van de politie in Midden en West Nederland, In de Markt van ABN AMRO, Origami van Origin Nederland BV, Pantograaf, van Nedtrain RB Haarlem, VOX Justitae van het Ministerie van Justitie en VROM Venster van het Ministerie van VROM genomineerd.
In de tweede categorie koos de jury de volgende bladen: CenE Alert van CenE Bankiers, Click van Casema, Portefolio van F. van Lanschot Bankiers, Rabovisie van Rabobank Nederland en Tussen de Bedrijven van Reaal Verzekeringen.
De jury beoordeeld de bedrijfsbladen op vijf criteria. Men kijkt naar de algemene indruk die het blad maakt, de doelstelling, de inhoud en journalistieke aanpak, de vormgeving/illustraties en de ‘persoonlijkheid’ van het blad. De juryleden die de bladen gaan beoordelen zijn zelf nauw betrokken bij het gebruik van bedrijfsbladen als middel van het communicatiebeleid. Voorzitter van de Jury is Ietje Zéguers, zelfstandig trainer en adviseur in bedrijfscommunicatie. Verder nemen Max Cramwinkel (research director bij Research & Marketing BV), Edith Lommerse (hoofd communicatie Politie Laaglanden), Titia van der Ploeg (hogeschooldocent voorlichting), Erik te Roller (oud-journalist en speechwriter) en Robbert Zantinge (communicatieadviseur/partner bij Zantinge & Bolluijt communicatie) deel aan de jury. De bevindingen van de jury worden gebundeld en uitgeven als tijdschrift. Dit blad met als naam Bladwijzer staat onder eindredactie van Rob Visser.
De winnaars van beide categorieën krijgen een zilveren inktpot met een ganzenveer, alle finalisten ontvangen een certificaat. (19-09-2000)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!