Met de serie wil N=5 laten zien dat Monuta de ruimte biedt aan nabestaanden om zich bezig te houden met persoonlijke struggles, zodra er iemand overleden is.
'Ring' is inmiddels de vijfde commercial, die het verhaal vertelt van een vrouw die - naar alle waarschijnlijkheid - een ring van haar overleden geliefde ontvangt. De film eindigt met de pay-off 'Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg'.
Bekroond
In de eerste film was een oudere man te zien, die een jurk uitzocht voor zijn overleden vrouw. De laatste film - waarin een vader zijn puberdochter komt vertellen dat iemand is overleden - werd dit jaar nog bekroond met een ADCN-lamp.
Lukas van de Ven, creative director bij N=5: 'De creatieve uitdaging ligt voor ons in het laten zien van de juiste emotie. Daarbij bewandelen wij een dunne lijn tussen 'emotie' en 'sentiment', waar tussen een groot verschil zit. Daarbij houden wij de film helemaal stil, omdat we simpelweg geen woorden nodig hadden bij deze laatste serie. Bovendien werkt het, wat ons betreft.'
Credits
Opdrachtgever: Monuta
Verantwoordelijk bij klant: Henrieke van Dam, Yolanda Wouters,
Liduine de Jong
Bureau: N=5
Creatie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen
RTV: Christ Bloemheuvel
Account: Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Nadine Marcar
Strategie: Marc Oosterhout, Bastiaan Weers
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Rogier Hesp
Producer: Rogier Dorant
Post Productie: Captcha!
Geluid: The Ambassadors Sound