Zondag begint de nieuwe dienstregeling van de Amsterdamse openbaar vervoersorganisatie GVB. Mediaxplain is afgelopen november aangesteld als verantwoordelijke voor de mediastrategie en –inkoop van de campagnes voor de Amsterdamse stadsvervoerder. Het bureau trapt af met een mediastrategie voor de nieuwe dienstregeling. 'Na afloop van de campagne kan geen enkele OV reiziger zeggen dat hij of zij niet op de hoogte was van deze nieuwe dienstregelin, stelt Robert Möhring, accountverantwoordelijke bij Mediaxplain.
Afgelopen zomer schreef GVB een aanbesteding uit voor een mediabureaus. Mediaxplain won de aanbesteding. Gera van het Bolscher, marketingcommunicatiemanager: 'GVB krijgt de komende jaren te maken met een aantal uitdagingen, waaronder ook de komst van de Noord/Zuidlijn. Daar bereiden wij ons strategisch en operationeel op voor. We willen de reizigers verrassen, de verwachtingen overtreffen. Dat is ambitieus, maar we zijn er elke dag mee bezig. Met Mediaxplain als partner verwachten we een doelgerichte en doelgroepgerichte aanpak.'
De mediastrategie die Mediaxplain voor deze campagne heeft ontwikkeld, is gebaseerd op een aanpak waarbij de vier belangrijkste knooppunten in de stad leidend zijn. Onder meer sociale media, regionale media, mobile ads via GPS en outdoorlocaties rondom deze knooppunten worden ingezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!