McDonald's lanceert De Bekendste Burger

McDonald’s en Tribal DDB lanceren in samenwerking met TBWA, KetchumPleon en OMD de merkactivatiecampagne ‘De Bekendste Burger’. De campagne bestaat uit een wedstrijd waarin consumenten zelf een burger mogen ontwerpen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De digitale campagne gaat van start op de Facebook Fanpage van McDonald’s Nederland en op .

De wedstrijd is geheel interactief: mensen online hun burger samenstellen en kiezen uit maar liefst 70 ingrediënten. Daarna kan worden gestemd en kunnen de burgers meteen worden gedeeld via diverse social media kanalen zoals Facebook, Hyves. Het ‘deel proces’ is ontworpen om consumenten op een leuke manier te betrekken bij McDonald’s. Door op eenvoudige wijze je eigen burger te kunnen samenstellen, laten we hen spelen met het merk en brengen we McDonald’s dichter bij de consument. ‘Het design van de site is innovatief vanwege de content’, zegt Olaf van der Geld, Creative Director bij Tribal DDB Amsterdam – ‘Welk mobiel apparaat je ook gebruikt- of het nou een tablet of een smartphone is- iedereen heeft dezelfde ervaring als ze hun burger samenstellen. Het is leuk en makkelijk om zelf je burger samen te stellen in een fancy design. Dat wil je natuurlijk delen met je vrienden. Daarnaast zijn we trots op het design en de geluidseffecten’.

De winnende burger komt met de zelf bedachte naam op het McDonald’s menu en de bedenker krijgt een rol in de reclamecampagne. De winnaar wordt een bekende burger en gaat een week lang ook het leven van een bekende burger ervaren met een speciaal VIP-arrangement

Link naar .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie