L'Oréal Paris en Virtue, het creatieve bureau van Vice, komen met een interactieve digitale make-up-lijn. Een nieuwe, creatieve manier om te experimenteren met make-up in een virtuele ruimte, zo klinkt het.
Signature Faces is een co-creatie van de beroemde visagiste Val Garland van L'Oréal Paris en 3D-artiesten Ariel Lu en Sylvain Gaussens. De tool is beschikbaar op Google Duo, Snapchat en Instagram en is gericht op Gen Z. De filters - in totaal zijn het er tien - zijn gegroepeerd in drie thema's: 'Volumecapsules', 'Plump shot' en 'Fire match'. Gebruikers kunnen live op beeld spelen met digitale texturen die meebewegen op het scherm, voor een 'bijzondere en hyper-realistische look'.
Grenzen verleggen
L'Oréal Paris is het eerste beautymerk dat direct wordt geïmplementeerd in Google Duo, het video conference-systeem van de techreus. De volledige collectie wordt beschikbaar gesteld via Snap Camera. Deze plugin maakt het mogelijk voor gebruikers om de digitale filters te activeren en dragen tijdens het videobellen en op Instagram en Snapchat. 'We hebben Duo gecreëerd om een video app van hoge kwaliteit te bieden die makkelijk te gebruiken is op meerdere platformen,' zegt Niklas Blum, product manager Google Duo. 'Nu de wereld zoveel tijd besteedt aan videobellen is het fantastisch dat bedrijven zoals L’Oréal Paris en Virtue deze technologie gebruiken om grenzen te verleggen binnen hun industrie.'
Potentieel
'Nu het grootste deel van onze sociale interacties plaatsvindt via schermen wilden we met Signature Faces het potentieel van digitale persoonlijke zelfexpressie laten zien', zegt Pascal Rotteveel, Executive Creative Director, Western-Europe bij Virtue. 'De samenwerking met L’Oréal Paris - en het experimenteren met de grenzen van digitale esthetiek en cosmetica - was te gek. L’Oréal Paris heeft gedurfde stappen gezet richting een spannende, nieuwe toekomst.'
Credits
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!