Vodafone wil laten zien hoe het bedrijf technologie inzet om het leven van mensen te verbeteren. De telecomprovider vroeg daarom Lemon Scented Tea deze verhalen te vertalen naar een serie onderscheidende fotoserie. Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone: ‘We willen met deze campagne niet zozeer de technologie zelf laten zien, maar vooral benadrukken wat techniek betekent voor mensen.’
Weinig aandacht
Lemon Scented Tea ging op zoek naar projecten die Vodafone initieert of ondersteunt. Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea: ‘Er gebeuren ongelofelijk veel mooie dingen bij Vodafone, maar daar weten schrikbarend weinig mensen van af. Zelfs intern. Een mooie uitdaging voor ons om alle verhalen boven tafel te krijgen.’
Initiatieven
Samen met fotograaf Krijn van Noordwijk maakte Lemon Scented Tea een serie portretten over twaalf initiatieven. Zoals de Straat Troubadour, waarbij mensen die net dakloos zijn geworden via sms informatie krijgen over lokale opvang en hulp. En het Vodafone Instant Network, waardoor mobiele communicatie in rampgebieden snel weer op gang komt.
Verspreiding
De verhalen en portretten over de initiatieven worden via verschillende kanalen verspreid, in samenwerking met Vice Nederland en TMG. Ruiz is blij met de portretreeks: 'Het laat eindelijk een kant van ons zien die veel te lang onderbelicht is geweest.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!