Kevin Roberts, ceo Saatchi & Saatchi Worldwide was afgelopen vrijdag in Nederland voor een praatje.
Wat hij vertelde, was eigenlijk niet nieuw. De consument is aan de macht! Marketeers zullen rekening moeten houden met consumer generated content. Daar zit de toekomst! 80 procent van ons handelen wordt bepaald door onze emoties, daar moeten marketeers dus mee aan de slag gaan.
Hoewel zijn verhaal dus niet speciaal was (hij gaf bijvoorbeeld aan de hand van voorbeelden aan dat de cultuur van een land van invloed is op hoe een commercial wordt beoordeeld), en hij in de interviews vooraf min of meer hetzelfde zei als in zijn praatje in de zaal vol reclamemensen en pers, vertelde hij aan het einde toch wel iets wat tot nadenken stemt.
Hij was nog even een Albert Heijn ingestapt en verbaasde zich zoals hij wel vaker doet. Ten eerste kon hij er niet overuit waarom er toch zoveel tekst op productverpakkingen staat. 'Dat willen de mensen toch helemaal niet lezen', beweerde hij. 'De verpakking moet aantrekken, moet betoverend zijn, je moet het product daardoor willen vastpakken. Niets geen lappen tekst met wat er inzit.'
Zijn tweede opmerking ging over de supermarkt zelf. De beleving van inkopen doen, moet veranderen. 'Sta je voor de vleeswaren die netjes gekoeld worden zoals het hoort, bevries je zelf bijna ook! Dat moet toch helemaal niet kunnen. Zo is het toch geen genot om boodschappen te doen.'
Wim Andréa, onze gastblogger, heeft Roberts van dichtbij meegemaakt tijdens zijn dagen in Nederland. Hij geeft op MolBlog verslag van Roberts' bezoek aan Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!