Premium

Interview met olijke Amsterdammer blijkt reclamecampagne

Stichting Amsterdam Marketing Iamsterdam vroeg Big Shots een ludieke campagne te produceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het online video bureau kreeg de opdracht een reputatiecampagne te ontwikkelen, dat het wintergevoel van Amsterdam op een beeldende en originele manier overbrengt. Daarnaast moest de video emotie oproepen en de moeite waard zijn om te delen. Met de campagne wilde Iamsterdam zijn aanjagen.

Als dekmantel ontwikkelde de video onder de naam van de &;speciaal in het leven geroepen&; Vlaamse televisiezender VTV. Compleet voorzien van een Vlaamse host, ging de presentator in een reportage de straat op met de vraag ‘of er ook in de winter iets te beleven valt in Amsterdam?’.

‘Dit idee is geboren vanuit onze liefde voor karakters en het mockymentary-genre’, vertelt , oprichter en creative director van Big Shots. ‘Daarnaast werd de doelgroep expliciet getarget op potentiele bezoekers uit Nederland en Vlaanderen, waarvoor deze vorm zich uitstekend leent. Het vraagt wat lef van een klant, maar het is echt te gek dat we vanaf scratch het vertrouwen van de klant kregen.&;

Binnen een dag werd de video opgepikt door het NPO-programma De Wereld Draait Door en gaat het op Dumpert richting de 200.000 views.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Mariken Wiegerinck, Geerte Udo, Nico Mulder
Bureau: Beat the cat
Creatie: Elian Wils, Sem Chouikha, Danny van der Bersselaar
Productie maatschappij: Big Shots
Regie: Sem Chouikha, Elian Wils
Camera: Levien Priem, Robbert Nieuwenhuijs
Producer: Nicky Brinkman
Geluid: Willem Stinissen, Fillip Degeneres
Edit: Elian Wils
Color: Robbert Nieuwenhuijs
Seeding: First

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie