Interactieve mobiele campagnes scoren 2,5 maal hogere CTR

Benchmark onderzoek over mobiel adverteren in Nederland toont sterke invloed van interactie op Click Through Ratio (CTR),

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het benchmark rapport dat vandaag is gepubliceerd door reclametechnologiebureau Weborama zijn de gemiddelde ratio’s meegenomen van ruim driehonderd mobiele rich media campagnes.

Het onderzoek vergelijkt de invloed op de resultaten van campagnes door de inzet van smartphones of tablets, verschillende operating systemen, formaten en interactieve elementen.

Hieruit blijkt dat de CTR van mobiele advertenties met een interactief element aanzienlijk beter scoren. Rich media campagnes zouden gemiddeld 2,5 keer meer doorkliks leveren dan campagnes zonder interactief element.

Grote formaten worden het meest ingezet en dit is terecht, aldus Weborama, want grote formaten scoren significant beter. Dit zou overigens niet zozeer komen door het formaat, als wel door het feit dat grote formaten zich beter lenen voor interactieve elementen.  Van de interactieve elementen is display campagnes, is video de meest voorkomende (25%).

Het onderzoek laat verder zien dat HTML5 nog lang niet door alle adverteerders is opgepakt. Weborama ziet daar overigens wel snel verandering in komen. Beahlve dat HTML 5 meer interactieve mogelijkheden biedt in display banners, zal ook de aanstaande blokkering van Flash op Chrome en Firefox voor een sterke groei zorgen in de tweede helft van 2015.

Download het volledige benchmark rapport.

 

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie