Het Londense bureau Mother is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne.
In de film krijgen een vleermuis en een adelaar de schier onmogelijke taak om een robot te leren vliegen. Wanneer de vleermuis en adelaar realiseren dat hun robotvriend nog nooit heeft gevlogen, is het hun vriendschap, plezier en doorzettingsvermogen wat ervoor zorgt dat de robot leert vliegen.
‘Wij, volwassenen weten dat de wereld om ons heen niet te controleren is’ stelt Peter Wright, marketing manager Ikea UK en Ireland in het persbericht. ‘Wanneer wij omarmen dat elke dag een feestje is, wordt het leven vanzelf een stuk relaxter en leuker. Onderzoek toont aan dat spelen van vitaal belang is voor de ontwikkeling van kinderen, maar dat het ook volwassenen kan helpen om stress kwijt te raken en creativiteit te stimuleren.’
De commercial is sinds 7 november online en op de Britse televisie te zien.
Credits
Post Production was handled by - MPC
The agencies involved are Mother, Vizeum, Isobar, LIDA and Hope & Glory.
Production - Strange Beast & Ghost Robot
Director - Daren Rabinovitch of Encyclopedia Pictura
Post production MPC
VFX Producer: Jakub Chilczuk
VFX leads: 3d/Motion Design: Tom Robinson, Steven Ross. 2d: Rod Norman
Colorist: Richard Fearon
Sound studio: 750mph
Editing: The Whitehouse
Soundtrack: ‘Rolls Bayce (Hudson Mohawke Remix)’ by Battles.
Written and performed by David Konopka, Ian Williams and John Stanier.
Remix and additional production by Hudson Mohawke.
Courtesy of Warp Records & Warp Publishing