The House of Appril: een nieuw - menselijk - platform voor app-professionals

De Gruyter wil laten zien dat The House of Appril meer is dan recruitment alleen en zet zich in voor het lot van ontwikkelaars.

Jacqueline de Gruyter: 'Op veel vlakken zijn we de menselijke maat kwijtgeraakt. Grote bedrijven overleven, de kleinere vallen om. Ook developers zijn op zoek zijn naar menselijkheid.'

Nu haar jaarlijkse Appfestival Appril door corona dit jaar geen doorgang kon vinden, heeft 'Miss Appril' Jacqueline de Gruyter de afgelopen maanden een nieuw personeelsbureau uit de grond gestampt. Met The House of Appril - gespecialiseerd in mobiele software en bedoeld om Nederlandse app-professionals en bedrijven bij elkaar te brengen - wil De Gruyter haar netwerk op een menselijke manier verbinden. 'We zijn de menselijke maat een beetje kwijtgeraakt.'

'Met The House verbinden en ondersteunen wij iedereen die meewerkt aan een app: van conceptfase tot in de Appstore', zegt De Gruyter. 'Wij doen dit vanuit vier pijlers: ons netwerk, de vacatures, onze trainingen én onze events zoals het Appril-festival, meetups en als partner van app-conferentie Appdevcon.'

The House wil zich daarmee onderscheiden van andere personeelsbureaus. 'Al deze initiatieven en events zijn ontwikkeld om vakgenoten bijeen te brengen, expertise te delen en professionals te inspireren op het gebied van app-ontwikkeling. Hierdoor biedt The House een uniek ecosysteem van kennis, werk en inspiratie binnen de app-community. We merken dat bureaus klaar zijn met de 'cv schuivers methode'. Onze aanpak wordt echt gewaardeerd.'

Agressieve recruiters

De Gruyter deed de afgelopen tien jaar de programmering van het App-festival Appril en heeft daardoor een groot netwerk opgebouwd. 'Omdat de activiteiten rond het festival en Appdevcon nu stil liggen, focus ik me nu volledig om het verbinden van mijn netwerk. Er komen ook steeds app-ontwikkelaars naar me toe met de vraag of ik hen niet aan werk kan helpen. Er zijn zoveel vacatures dat ze vaak door de bomen het bos niet meer zien. Ik luister naar de wensen van het bedrijf en de developers zelf. Eigenlijk neem ik dus de rol van recruiter op me, al noem ik het zelf liever matchmaker.'

Dat is niet voor niets: het woord recruiter heeft volgens Miss Appril een nare bijsmaak. 'Op veel vlakken zijn we de menselijke maat kwijtgeraakt. Grote bedrijven overleven, de kleinere vallen om. Ook developers zijn op zoek zijn naar menselijkheid als het gaat om het vinden van werk. Bij de grote recruitment-agencies komen ontwikkelaars op de tweede plaats, na de fees. Developers niet voor niets regelmatig op agressieve wijze gerekruteerd. Veel van hen zijn om die reden niet eens meer actief op sociale media. Ze worden platgebombardeerd met vragen over functies die soms niet eens bij ze passen en voelen zich handelswaar in plaats van mens.'

De Gruyter wil laten zien dat The House meer is dan recruitment alleen en zet zich daarom in voor het lot van ontwikkelaars. 'Mijn insteek is al jaren om  app-bouwend Nederland te inspireren en te verbinden - en vanuit The House kan ik dit nu nog beter faciliteren. Daarmee laten we hopelijk zien dat we om de tech-community geven.'

Bewustwording

Door de samenwerking aan te gaan met Leon Brouwers kan The House of Appril grotere partijen bedienen, zo klinkt het. 'Met een bewezen track record in de arbeidsbemiddeling met zijn bureau Matchpartner, weet Leon alles van werving, selectie en detachering - zijn kennis en expertise zorgen voor een stabiele, betrouwbare dienstverlening. Door de bundeling van krachten is The House niet alleen benaderbaar voor kleinere projecten, maar beschikt het bureau ook over voldoende slagkracht om overheden en grote bedrijven te bedienen', zegt De Gruyter. 'Dankzij ons grote netwerk en de goede relatie met developers kan The House zeer snel schakelen. Daarbij hanteren we haarscherpe tarieven en levert het personeel van hoge kwaliteit.'

De Gruyter besluit: 'Als het gaat om het vinden van talent, is het logisch om te kiezen voor een organisatie die ontwikkeling, expertise delen en verbinden hoog in het vaandel heeft staan. Ik zie op dit gebied gelukkig steeds meer bewustwording, zowel bij opdrachtgevers als bij developers. De technologie gaat zo hard dat investeren in goed personeel een zaak is geworden van iedereen.'

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie