Hello Fresh moet kleine lettertjes in contract aanpassen

Consumenten moeten contract binnen 2 weken kunnen opzeggen.

Onder druk van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan een abonnement op een maaltijdbox van Hello Fresh of andere bedrijven voortaan binnen 2 weken worden opgezegd. De kleine lettertjes in het contract worden aangepast.

De regel geldt voor alle aanbieders van maaltijdboxen, de Autoriteit Consument en Markt treedt op na honderden klachten over de opdringerige verkoopmethoden van met name Hello Fresh.

Veel klachten gingen over het feit dat een abonnement moeilijk viel op te zeggen en dat klanten vervolgens nog lange tijd telefonisch werden lastiggevallen. Ook bij de Consumentenbond zijn veel meldingen binnengekomen, en (ex)klanten de online fora van bijvoorbeeld tv-programma TROS Radar ook goed te vinden.

Regels opgerekt
Maaltijdboxen zijn in korte tijd zeer populair geworden. Honderdduizenden Nederlanders laten wekelijks een doos met verse ingrediënten plus recept bezorgen. Maar de wettelijke regels werden daarbij opgerekt. Volgens Hello Fresh en andere aanbieders gold de wettelijke bedenktijd van 2 weken niet bij nieuwe abonnementen, omdat verse producten uitgezonderd waren. De ACM bestrijdt dat.

Hello Fresh (heeft naar eigen zeggen 150.00 klanten in Nederland en België), Beebox, de Krat, Marley Kroon, Mathijs Maaltijdbox en Streekbox hebben nu afgesproken zich tóch aan de bedenktijd van 2 weken te houden. Ook zullen ze nieuwe klanten actief over de opzegmogelijkheden informeren. Hello Fresh stelde inmiddels een aan.

Bron: ANP, AD

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie