De groei van het aantal actieve twitteraars is in het vierde kwartaal opnieuw afgenomen, terwijl Twitter allerlei elementen toevoegde om de berichtendienst aantrekkelijker te maken. Het bedrijf uit San Francisco wist wel zijn nettoverlies flink te verkleinen, zo blijkt uit de donderdag gepresenteerde resultaten.
Het aantal maandelijks actieve gebruikers nam met 20 procent toe tot 288 miljoen, terwijl de groei in het derde kwartaal 23 procent was en in het tweede kwartaal 24 procent.
Twitter wist zijn omzet bijna te verdubbelen, tot 479,1 miljoen dollar (417,3 miljoen euro). Mede dankzij de omzetgroei van 97 procent slonk het nettoverlies van 511,5 miljoen dollar in het vierde kwartaal van 2013 tot 125,4 miljoen dollar. Het bedrijf voorspelde een omzet van 440 à 450 miljoen dollar in het eerste kwartaal.
Twitter kondigde in november aan te werken aan nieuwe functionaliteiten waarmee het probeert bezoekers langer op de website te houden. Het ging onder meer om de mogelijkheid om video's te maken en te versturen, nieuwe mobiele applicaties naast Twitter en Vine en een melding van de belangrijkste tweets sinds de laatste keer dat iemand heeft ingelogd.
Naar verluidt is Twitter dicht bij een overeenkomst met Google, bedoeld om tweets makkelijker terug te vinden in de zoekmachine. Daarnaast werkt Twitter aan het aanboren van reclamemarkten buiten de eigen website.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!