Creatief digitaal bureau Gravity gaat aan de slag voor farmaceut Novartis. Het bureau ondersteunt de geneesmiddelenproducent in de ontwikkeling van een innovatief digitaal platform.
De Zwitserse farmaceut zocht een bureau met een specialisatie in usability research, design en development en kwam uit bij Gravity. De aftrap van dit eerste project vond plaats in de vorm van een tweedaagse design sprint op het internationale Novartis hoofdkantoor in Basel. Het doel van het platform is om een belangrijk proces bij Novartis te vereenvoudigen en versnellen, zodat patiënten daar baat bij hebben. Inmiddels ligt er een prototype klaar.
Volgens Managing Director van Gravity, Marco Groenendijk, is het project het bureau op het lijf geschreven. 'De drijfveer van Gravity is om digitale oplossingen te bieden die het leven van de gebruiker makkelijker maken. Reimagine medicine is de missie van Novartis, waarbij data en digitale technologie wordt gebruikt om innovatie binnen de geneesmiddelenindustrie te brengen. Dat willen ze niet alleen doen in de ontwikkeling van de behandelingen zelf, maar in elk aspect wat het leven van de patiënt kan verbeteren en verlengen. Het te ontwikkelen platform moet daar uiteindelijk een bijdrage aan leveren.'
Novartis is een van de grootste farmaceuten ter wereld. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam. Gravity werkt vanuit Amersfoort en Haarlem voor klanten als bol.com, Grandvision, Unilever, Riedel en DHL.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!