Het Nederlandse social technology agency Gospooky gaat nauwer samenwerken met socialmediaplatform Snapchat. Gospooky is naar eigen zeggen het eerste Nederlandse bureau dat als partner activaties gaat ontwikkelen in samenwerking met Arcadia, de Augmented Reality (AR)-studio van Snapchat.
Eerste activatie
Snap, het moederbedrijf van Snapchat, maakt via Arcadia zelf AR-activaties voor concerten en festivals. Gospooky doet dat ook en wordt via de samenwerking met Arcadia verantwoordelijk voor concepting, design en het productieproces van de activaties. De eerste activatie was vorige maand zichtbaar op het Rolling Loud-festival in Miami.
Festivalbezoekers openen op zo'n moment de Snapchat-app en kunnen één of meerdere AR-lenzen gebruiken om het festival op een andere manier te beleven. Op het Rolling Loud-festival zagen gebruikers door de AR-lens een aangepaste lucht boven het podium, voorzien van smileys, lichtstralen en de naam van het festival. Leuk voor op social media, bijvoorbeeld.
Langere samenwerking
Dat Snapchat Gospooky benoemt tot zijn eerste Nederlandse partner, komt niet uit te lucht vallen. De twee bedrijven werken al langer samen. Zo vertelde Liam Tjoa, medeoprichter van Gospooky, Adformatie begin dit jaar dat zijn bureau vorig jaar al door Snapchat benaderd werd. Het socialmediaplatform klopte aan voor een campagne vanuit Macy's. Destijds was Gospooky nog niet actief in de Verenigde Staten. Die uitbreiding werd in februari aangekondigd, vergezeld door uitbreiding van het managementteam.
Gospooky is sinds maart ook de eerste Nederlandse Marketing Partner van TikTok, een erkenning die beide organisaties voordelen moet opleveren. Tjoa noemde die voordelen in gesprek met Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!