Google's kennishub leert marketeers AI-tools gebruiken

De kennishub komt 'binnenkort' wereldwijd beschikbaar, belooft Google.

Google start zijn Accelerate with Google-kenniscentrum, dat marketeers gaat informeren over nieuwe tools die artificiële intelligentie (AI) gebruiken. Het kenniscentrum moet marketeers op weg helpen bij het effectief gebruiken van AI-tools om hun campagnes te verbeteren.

Het kenniscentrum maakt onderdeel uit van Google Ads AI Essentials en gaat dienen als een centrale plek voor marketeers die informatie over AI-tools willen. De AI-tools zijn bedoeld voor Google-diensten als Search en Performance Max. 

Wereldwijd beschikbaar

Google lanceert het kenniscentrum als eerste in de Verenigde Staten, India en Duitsland. Wereldwijde beschikbaarheid volgt snel erna, meldt het bedrijf. 

Het kenniscentrum is het eerste initiatief van wat Google zijn Summer of AI Essentials noemt. De komende weken gaat het bedrijf best practices delen over het gebruik van AI om campagnes te ontwikkelen, betere beslissingen te nemen en meer klanten te binden, zo staat in een e-mail waar Searchengineland uit citeert. 

De aankondiging van het Accelerate with Google-kenniscentrum volgt een paar weken na Google Marketing Live, een jaarlijkse conferentie waarop het techbedrijf veel vernieuwingen voor adverteerders presenteerde. Adformatie deed vanaf Google's hoofdkantoor in San Francisco verslag van de 5 grootste veranderingen voor adverteerders.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie