FrieslandCampina maakt artistieke illustraties van influencers

Het zuivelmerk lanceert de campagne 'Drink Yoghurt'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is verantwoordelijk voor de strategie en creatie van de categoriecampagne. Het zuivelmerk voert daarmee campagne voor meerdere merken als Optimel, Vifit en Yoki.

De campagne is het .

‘Uit onderzoek is gebleken dat “inspiratie op drinkyoghurt-momenten” een relevant haakje is om weer in de evoked set van consumenten te komen’, stelt Monique Roex-Kouwenhoven, innovation manager FrieslandCampina. ‘We willen consumenten inspireren om op andere dan de geijkte momenten voor drinkyoghurt te kiezen. Bijvoorbeeld wanneer je met je lijf bezig bent (geweest) of juist even tijd hebt voor jezelf.’

&;Meer engagement&;
Voor de campagne werd een speciale illustratiestijl ontwikkeld, die terugkomt in de uitingen van de drie merken. Om influencers te betrekken en meer engagement te krijgen met hun doelgroep werd van influencers als en een speciale illustratie gemaakt.

‘Het is altijd even puzzelen om een campagne te ontwikkelen die boven sterke merken staat als Optimel, Vifit of Yoki. Het mag niet bijten én moet iets toevoegen’, meent Jur Baart, eigenaar van Fitzroy.

‘Wat deze merken gemeen hebben – en wat niet iedere consument weet - is dat de producten zijn gemaakt van yoghurt. Niemand spreekt ook over drinkyoghurt, maar over Optimel. Dat inzicht proberen wij met de campagne op specifieke momenten speels naar voren te brengen.’

De campagne is vanaf deze week te zien op meerdere NS-stations, in online advertising en via geselecteerde influencers.

Credits
Strategie: Fitzroy Amsterdam
Creatie: Fitzroy Amsterdam
Illustraties: Caroline Cracco

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie