Premium

Fred & Farid strikt John Malkovich voor Louis XIII '100 Years': de film die u nooit zult zien

Film wordt pas uitgebracht over honderd jaar; zo lang als nodig is om een Louis XIII cognac te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

&;100 Jaar&; is het eerste werk van FF New York (Fred & Farid) voor Louis XIII cognac, een van de meest luxueuze merken ter wereld. Het is meteen een wel heel bijzonder content creatie project. 100 Jaar moet een volwaardige speelfilm worden met regisseur Robert Rodriguez (Sin City, Machete, From Dusk till Dawn) en in de hoofdrol niemand minder dan John Malkovich

Wachten op de première heeft echter weinig zin, want de film komt pas in de bioscopen (als die dan nog bestaan) in 2115. De tijdspanne van een eeuw die de mensheid tot dan heeft te overbruggen, is volgens een toelichtend verhaal van Fred & Farid gelijk aan de tijd die vier generaties keldermeesters besteden aan het perfectioneren van een Louis XIII cognac.
 
De film heet toepasselijk &;100 Years - The Movie You Will Never See&;. Over de inhoud worden verder geen details gecommuniceerd. John Malkovich, die de rolprent heeft geschreven: &;Toen ik werd benaderd was ik meteen weg van het idee. Op een bepaalde manier zou ik willen dat elke film die ik gemaakt pas over honderd jaar wordt gezien. Ik ben nieuwsgierig hoe dat de manier waarop men de films waardeert zou veranderen.&;
 
Om te zorgen dat de film in goede conditie is bij de officiële première, gaat het origineel (en enige exemplaar) in een speciale kluis die niet is te openen met een sleutel of code, maar werkt met tijd. Openen kan pas als het aftellen is afgerond.

Duizend personen uit de hele wereld ontvangen binnenkort een exclusieve uitnodiging die ze kunnen doorgeven aan hun nakomelingen om de première van &;100 Years&; bij te wonen, op 18 november 2115.
 
De trailer en drie teasers zijn live op de . Voor discussie over het project kan de hashtag  worden gebruikt.
 
Credits:
Bureau: FF New York (FF GROUP)
Opdrachtgever: Louis XIII
Chief creative officers: Fred & Farid
Creatief directeur: Laurent Leccia
Copywriting, art direction: Laurent Leccia
Regie: Robert Rodriguez

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie