Het Amsterdamse foodevent Rollende Keukens bestaat nu zo’n tien jaar en er zijn diverse grote merken die mee wilen doen. De organisatie wil dat echter niet, ze wil het voor kleine ondernemers houden. Ze gaf dus ook aan Unilever aan dat Conimex niet welkom was.
Toch bleek na het festival dat Unilever toch via een marketingbureau en een foodtruckondernemer een ‘Hurry for Curry’-truck had meegedaan. Het merk Conimex werd echter niet gecommuniceerd aan het aanwezige publiek.
‘Helemaal gek’
Organisator Igor Sorko in Het Parool: ‘Achteraf bleken ze er een hele campagne aan verbonden te hebben, met een website, Facebookpagina en ingekochte media-uitingen en al. “Niemand wist dat wij het waren maar we stonden met onze truck op de Rollende Keukens”, zeiden ze trots. Toen we dat zagen, werden we natuurlijk helemaal gek.’
Wat Sorko Unilever, naast het feit dat ze achteraf hun naam aan het festival verbonden, zeer kwalijk neemt is dat het merk bij de truck gratis wifi aanbood. ‘Waarmee bezoekers van het festival rechtstreeks hun e-mailadres aan Unilever stuurden’, aldus Sorko.
Schadevergoeding
De organisatie neemt nu juridische stappen tegen Unilever en eist 100.000 euro schadevergoeding.
Sorko zegt in Het Parool dat Unilever zich niet schuldig voelt, omadt het naar eigen zeggen geen juridische relatie heeft tot het festival, omdat het via een marketingbureau is gegaan.
Unilever wil op korte termijn in gesprek gaan met de organisatie van het foodevent.
Bron: Het Parool
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!