In 2012 werd er een strategisch belang genomen in customer mediabedrijf RedactiePartners. RedactiePartners is een full service custom mediabedrijf voor interne & externe communicatie. Daarnaast werd Company.info geacquireerd. Company.info beheert de grootste online bedrijvendatabase van Nederland. FD Mediagroep verstevigt hiermee het aanbod communicatiemiddelen voor de zakelijke adverteerders en kan beter voorzien in de behoeften van de zakelijke professional.
Advertentie-inkomsten en verkoop
De advertentie-inkomsten in 2012 daalden met 9%. Daarentegen stegen de contentopbrengsten met 13%, onder meer door een stijging van het totaal aantal betaalde abonnementen.
Digitale abonnementen en mobiel
Inmiddels bestaat 28% van de betaalde oplage van Het Financieele Dagblad uit digitale abonnementen. Eind maart zal er een nieuw concept en formaat voor Het Financieele Dagblad worden geïntroduceerd en later dit jaar zullen de mobiele site van het FD en de BNR een relaunch ondergaan.
De omzet steeg in 2012 naar 59 miljoen. Het genormaliseerde EBITA resultaat steeg met 7,6% naar 8,5 miljoen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!